Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden – Hout in jouw Huis


Inhoudsopgave

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Artikel 4 – Het aanbod

Artikel 5 – De overeenkomst

Artikel 6 – De prijs

Artikel 7 – Levering en uitvoering

Artikel 8 – Betaling

Artikel 9 – Reclamatie, Retourneren en Herroepingsrecht

Artikel 10 – Klachtenregeling

Artikel 11 – Aansprakelijkheid

Artikel 12 – Geschillen

Artikel 13 – Privacy


Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de opdrachtgever gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit en die een overeenkomst op afstand aan gaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurovereenkomst: een overeenkomst op afstand die strekt tot de regelmatige levering van producten en/of diensten gedurende een bepaalde periode en waarvan de leverings- en/of afnameverplichting is de tijd is gespreid.
5. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de opdrachtgever of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de opdrachtgever om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan opdrachtgever aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de opdrachtgever wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat opdrachtgever en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Hout in jouw Huis

Bezoekadres:
Jacoba van Beierenweg 65A
2215 KV VOORHOUT
Nederland

Telefoonnummer: 06-51764873 (bereikbaar van 15:00 tot 19:00 uur van maandag tot en met vrijdag)
E-mailadres: info@houtinjouwhuis.nl
KvK-nummer: 81731507
Btw-identificatienummer: NL003597324B41
IBAN: NL90KNAB0605589364


Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en opdrachtgever.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de opdrachtgever beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de opdrachtgever zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de opdrachtgever ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de opdrachtgever op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de opdrachtgever langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de opdrachtgever zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5. Algemene inkoop- of andere algemene voorwaarden van de opdrachtgever zijn niet van toepassing op de rechtsverhouding tussen opdrachtgever en de ondernemer en worden reeds uitdrukkelijk van de hand gewezen.
6. Van deze Algemene Voorwaarden kan uitsluitend worden afgeweken indien en voor zover zulks uitdrukkelijk door de ondernemer en opdrachtgever schriftelijk is overeengekomen.
7. Het accepteren van een aanbieding en/of het doen van een bestelling houdt in dat de opdrachtgever de toepasselijkheid van deze woorden aanvaardt.

Artikel 4 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de opdrachtgever mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de opdrachtgever duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de opdrachtgever van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de opdrachtgever het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de opdrachtgever de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de opdrachtgever elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de opdrachtgever aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de opdrachtgever de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de opdrachtgever op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. Het e-mailadres van de ondernemer waar de opdrachtgever met klachten terecht kan: info@houtinjouwhuis.nl.
b. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de opdrachtgever van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. De prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
f. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
6. Indien de opdrachtgever een offerte aanvraagt voor producten op maat, is een offerte is gedurende 30 dagen na de offertedatum geldig, tenzij in de offerte anders is vermeld.
7. Opdrachtgever zal de door de ondernemer uitgebrachte offerte, inclusief de ideeën en kennis van de ondernemer uitsluitend gebruiken ter evaluatie van zijn belang bij de verlening van de opdracht. Dit geldt ook voor (voorstellen) tot wijziging, aanvulling en/of uitbreiding van de offerte en/of opdracht.
8. De opdracht wordt bepaald door de in de offerte opgenomen omschrijving van de werkzaamheden en materialen, inclusief alle wijzigingen die naderhand in overleg worden aangebracht.
9. De overeenkomst tot het uitvoeren van de opdracht komt tot stand doordat de door de ondernemer uitgebrachte offerte door opdrachtgever schriftelijk of elektronisch is bevestigd en de ondernemer het (indien overeengekomen) bedrag van vooruitbetaling heeft ontvangen.

Artikel 6 – De prijs

1. Zolang de overeenkomt niet tot stand is gekomen, is de ondernemer bevoegd de prijzen, aanbiedingen en andere voorwaarden te wijzigen. Kopers kunnen geen rechten ontlenen aan prijzen en aanbiedingen uit het (recente) verleden.
2. De prijzen van de producten of diensten die aangeboden worden door de ondernemer zijn inclusief 21% btw en exclusief verzendkosten.
3. In het geval van een door de opdrachtgever aangevraagde offerte voor maatwerk worden de prijzen van de aangeboden producten gedurende de geldigheidsduur van de offerte (30 dagen, als in omschreven in artikel 5 lid 6) niet gewijzigd, behoudend prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. Hiernaast behoudt ondernemer zich het recht om de prijs na aanvaarding van de gesloten overeenkomst in overleg te wijzigen, in het geval dat er sprake is van een wijziging van de prijzen van de te gebruiken en toe te leveren materialen dan wel er door onvoorziene omstandigheden meer werkzaamheden moeten worden verricht.
4. Het zelf ophalen van de producten op het bezoekadres is geheel gratis. De ophaaldatum en tijd zal in overleg tussen de ondernemer en opdrachtgever afgesproken worden.
5. De verzendkosten die bij verzendingen binnen Nederland in rekening worden gebracht varieert naar gelang van de grootte van het te verzenden pakket. Dit doet ondernemer om de verzendkosten zo laag mogelijk voor de opdrachtgever te houden.
a. Pakketten 0-8 kg (1 tot 3 product): € 10,95
b. Pakketten 8-16 kg (4 tot 6 producten): € 13,95
c. Pakketten 16-23 kg (7 tot 9 producten): € 15,95
d. Pakketten 23-31 kg (10 tot 12 producten): € 26,95
e. Boven de 12 producten wordt er een prijsopgave voor de verzendkosten gemaakt en zo spoedig mogelijk aan de opdrachtgever toegestuurd.
6. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Artikel 7 – Levering en uitvoering

1. Ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de opdrachtgever aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Ondernemer streeft ernaar bestellingen binnen 1 tot 5 werkdagen te verzenden, tenzij er een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoegd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 5 werkdagen nadat hij de bestelling heeft geplaatst bericht.
4. Ondernemer is niet aansprakelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door bedrijven die gebruikt worden voor de verzending van de producten.
5. Ondernemer is niet aansprakelijk voor welke schade dan ook als gevolg van het overschrijden van de aangekondigde levertermijnen.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de opdrachtgever of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 8 – Betaling

1. De overeenkomst tot koop en verkoop komt tot stand op het moment dat de opdrachtgever het aanbod aanvaardt en de opdrachtgever voldoet aan de daarbij gestelde voorwaarden. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet per e-mail is bevestigd door ondernemer, kan de opdrachtgever de overeenkomst ontbinden.
2. De opdrachtgever heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
3. De opdrachtgever kan een keuze maken uit de volgende betaalmethoden: Achteraf betalen (klarna), iDeal, Creditcard, automatische incasso (klarna).
4. De consument kan o.a. via overschrijving (vooraf) betalen. Als de consument voor overschrijving kiest, dan dient consument uiterlijk binnen 7 dagen na het plaatsen van de bestelling het verschuldigde bedrag aan de ondernemer over te maken. Gebeurt dit niet, dan wordt de overeenkomst ontbonden.
5. In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, bieden we u tevens achteraf betalen aan. Betaling dient aan Klarna te worden gedaan.
U vindt meer informatie in de gebruikersvoorwaarden van Klarna. Uw persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt. Meer informatie vindt u hier: https://developers.klarna.com/documentation/klarna-payments/legal-privacy/eu/#netherlands-only
6. In het geval van een overeenkomst voor producten die op maat gemaakt zijn volgens specificaties van de opdrachtgever op basis van een individuele keuze of beslissing van de opdrachtgever, geldt een vooruitbetaling van 50% bij aanvang van de productie van het product, tenzij anders overeengekomen. De overige 50% dient betaald te worden zodra het productieproces voor dit product afgerond is. De verzending zal pas plaatsvinden nadat het volledige bedrag ontvangen is door ondernemer. De ondernemer is gerechtigd de opgedragen werkzaamheden op te schorten en na een redelijke termijn zonder gerechtelijke tussenkomst en zonder enige schadevergoeding de opdracht eenzijdig schriftelijk te beëindigen, wanneer facturen en/of vooruitbetalingen niet, niet volledig, niet tijdig zijn voldaan.
7. Indien de opdrachtgever niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) als genoemd in lid 6 voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de opdrachtgever een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.

Artikel 9 – Reclamatie, Retourneren en Herroepingsrecht

1. Ondernemer doet er alles aan om u een goed product te leveren. Wij raden u aan de geleverde artikelen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren. Mochten de bestelde artikelen niet aan uw verwachtingen voldoen, dan dient u ons hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. Ondernemer zal dan proberen eventuele problemen of klachten altijd in overleg met de koper en op de best mogelijke manier op te lossen.
2. De opdrachtgever kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de opdrachtgever vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
3. De in lid 2 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de opdrachtgever, of een vooraf door de opdrachtgever aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of als de opdrachtgever in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de opdrachtgever, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de opdrachtgever hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren. Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de opdrachtgever, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de opdrachtgever, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
4. Als de opdrachtgever gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de in lid 2 genoemde bedenktermijn op een ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer. Als de ondernemer de melding van herroeping door de opdrachtgever op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
5. Tijdens de bedenktijd zal de opdrachtgever zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Het uitgangspunt hierbij is dat de opdrachtgever het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
6. De opdrachtgever is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 5.
7. Indien de opdrachtgever van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Het risico en bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de opdrachtgever.
8. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de opdrachtgever het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De opdrachtgever heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
9. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de opdrachtgever heeft gebruikt, tenzij de opdrachtgever instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de opdrachtgever.
10. De kosten van de retourzending zijn voor de rekening van de opdrachtgever. De koper is zelf verantwoordelijk voor de betaling van de gerelateerde verzendkosten.
11. Indien de producten ongebruikt en onbeschadigd zijn en tijdig en correct zijn geretourneerd, voldoet de ondernemer de betaalde prijs inclusief de verzendkosten, uiterlijk binnen 14 dagen na retourontvangst van de producten. Onder ongebruikt en onbeschadigd worden in dit verband ook schade door de geur van sigarettenrook, parfum of andere duidelijk aanwezige geuren verstaan.
12. Van het herroepingsrecht worden uitgesloten de producten die in opdracht van de opdrachtgever, op basis van een individuele keuze of beslissing van de opdrachtgever, als maatwerk door ondernemer gemaakt zijn. Ook worden producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn, bijvoorbeeld in het geval van personaliseerde producten, uitgesloten van het herroepingsrecht.

Artikel 10 – Klachtenregeling

1. Klachten kunnen door de opdrachtgever via een e-mail aan ondernemer bekend gemaakt worden.
2. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
3. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven, worden ingediend bij de ondernemer, nadat de opdrachtgever de gebreken heeft geconstateerd.
4. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Artikel 11 – Aansprakelijkheid

1. Voor schade, zowel direct als indirect, die de opdrachtgever lijdt bij het gebruik of toepassing van de geleverde producten van de ondernemer, is de ondernemer niet aansprakelijk, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van de ondernemer.
2. De ondernemer is niet aansprakelijk voor alle aanspraken van derde(n) van door deze derde(n) geleden schade voortvloeiende uit de toepassing van of het gebruik van het resultaat van de werkzaamheden of producten van de ondernemer, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van de ondernemer.
3. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van gebreken van aan de ondernemer toegeleverde materialen dan wel het niet volledig, niet tijdig nakomen van de verplichtingen van de toeleverancier.
4. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade welke is ontstaan door ongeoorloofd gebruik van het product door opdrachtgever en/of derden noch voor het buitensporig gebruik, en het buitensporig blootstellen aan hitte, droogte of vocht. Het product is bedoeld voor gebruik binnenshuis met bijbehorende normale klimaatomstandigheden. Onder buitensporig gebruik valt ook het belasten van het product met een te groot gewicht, dat wil zeggen 2 kg of meer per product of het gebruik van het product op een andere manier dan als wanddecoratie.
5. Aanspraken van opdrachtgever jegens de ondernemer vervallen volledig indien deze niet binnen 14 dagen na aflevering uitdrukkelijk schriftelijk kenbaar zijn gemaakt.
6. De aansprakelijkheid van ondernemer is steeds beperkt tot maximaal het bedrag van een aankoopprijs van het desbetreffende product.
7. Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen u en ondernemer, dan wel tussen ondernemer en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen u en ondernemer, is ondernemer niet aansprakelijk, tenzij er sprake mocht zijn van opzet of grove schuld.
8. De producten die ondernemer produceert, zijn gemaakt van echt eikenhout. Dit is een natuurproduct, waardoor dit product onderhevig is aan eventuele kleurverandering, werking en scheuring. De ondernemer aanvaart geen aansprakelijkheid voor voorgaande veranderingen van het product.

Artikel 12 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de opdrachtgever waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.


Artikel 13 - Privacy

PRIVACYVERKLARING HOUT IN JOUW HUIS
27 maart 2021

Je privacy is voor Hout in jouw Huis van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de privacywet. Dit betekent dat je gegevens veilig zijn bij ons en dat wij ze altijd netjes gebruiken. We verwerken alleen gegevens die nodig zijn voor het verwerken en verzenden van jouw bestelling. De gegevens die je aan ons doorgeeft worden bewaard op de beveiligde servers van MyOnlineStore/Mijnwebwinkel.

In deze privacyverklaring leggen we uit wat we binnen de online omgeving van onze webwinkel www.houtinjouwhuis.nl allemaal doen met de informatie die je aan ons doorgeeft.

AFHANDELEN BESTELLING
Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, gebruiken wij je persoonsgegevens om je bestelling netjes en snel voor je af te kunnen handelen. Persoonsgegevens die je ten behoeve van onze dienstverlening aan ons beschikbaar stelt, worden met onze webwinkelprovider (MyOnlineStore), bezorgdienst en betaalprovider gedeeld.

Persoonsgegevens die wij gebruiken om je bestelling af te handelen zijn betalingsgegevens, naw-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer en factuuradres. De gegevens die nodig zijn om jouw bestelling te verwerken worden i.v.m fiscale bewaarplicht 7 jaar bewaard.

VERSTREKKING AAN DERDEN
Wij werken met bepaalde bedrijven samen, die de hierboven genoemde persoonsgegevens van ons kunnen ontvangen. Hieronder leggen we uit met welke bedrijven we samenwerken.

Voor het afhandelen van de bestellingen werken wij samen met:

>betaalprovider Klarna
Na het afronden van je bestelling kun je een betaalmethode selecteren. Kies je voor Klarna dan nemen zij het laatste deel van je bestelling van ons over, namelijk het betaalproces. Zij zullen enkel gegevens van je vragen die nodig zijn voor het afronden van de betaling of in het geval van AfterPay de toetsing van je kredietwaardigheid.

>verzend-/bezorgdienst MyParcel en PostNL
Als je een bestelling plaatst is het onze taak om je pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Wij maken gebruik van de diensten van MyParcel. MyParcel wordt gebruikt om adreslabels te genereren die worden bevestigd op je pakket zodat jij je bestelling middels een track & trace code kunt volgen. Het daadwerkelijk uitvoeren en bezorgen van je bestelling ligt in handen van PostNL. Het is daarom voor ons noodzakelijk je naam, adres en woonplaatsgegevens met MyParcel en PostNL te delen. Deze gegevens worden alleen gebruikt ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst.

>webwinkel software MyOnlineStore/Mijnwebwinkel
Gegevens die je invult tijdens het plaatsen van een order of het versturen van een bericht worden opgeslagen op de servers van onze verwerker Mijnwebwinkel. Mijnwebwinkel zorgt voor een beveiligingsniveau dat past bij de te verwerken gegevens en neemt adequate maatregelen om gegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo wordt bijvoorbeeld standaard gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding. Als je een bestelling plaatst hebben we je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer nodig. Na het afronden van je bestelling worden je gegevens enkel nog gebruikt voor doeleinden die nodig zijn voor onze administratieve verplichtingen.

CONTACTFORMULIER
Met het contactformulier op de website kun je ons vragen stellen. Hiervoor gebruiken wij je e-mailadres, telefoonnummer en naw-gegevens. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie.

NIEUWSBRIEF
Je kunt je abonneren op onze nieuwsbrief. Hierin lees je nieuwtjes, tips, aanbiedingen en informatie over onze producten en diensten. Wanneer je je wilt abonneren op onze nieuwsbrief krijg je een aanmeldlink toegezonden op het e-mailadres waarmee je je wilt inschrijven. Pas wanneer je de aanmelding activeert sta je daadwerkelijk ingeschreven voor de nieuwsbrief. Je e-mailadres wordt op deze manier dus alleen met jouw digitale toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Deze gegevens worden bewaard totdat je het abonnement opzegt. Dit kan op ieder moment. Iedere nieuwsbrief bevat een afmeldlink.

Wij verwerken je nieuwsbrief aanmelding en je e-mailadres met behulp van software programma MailerLite,. Jouw gegevens worden door MailerLite beveiligd opgeslagen. MailerLite maakt gebruik van cookies om inzichtelijk te maken of e-mails worden geopend en gelezen en of er op links wordt geklikt.

SOCIAL MEDIA
In onze webwinkel zijn social media buttons opgenomen zoals de Like button van Facebook. Wanneer je hierop klikt, verzamelen de beheerders van deze diensten je persoonsgegevens.

VERSTREKKING AAN ANDERE BEDRIJVEN EN INSTELLINGEN
Met uitzondering van de hierboven genoemde partners, geven wij je persoonsgegevens onder geen enkele voorwaarde aan andere bedrijven of instellingen, behalve als wij dat wettelijk verplicht zijn.

GOOGLE ANALYTICS
Wij gebruiken Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze webwinkel gebruiken. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google gesloten. Daarin staan strikte afspraken over wat zij mogen bijhouden. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen Analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten. Gegevens worden via Google Analytics na 14 maanden verwijderd.

COOKIES
De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en –services, op onze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.

BEVEILIGING
Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij zorgen dat je gegevens bij ons goed beveiligd zijn. We passen de beveiliging steeds aan en letten goed op wat er mis kan gaan. Om de beveiling optimaal te kunnen garanderen hebben we met alle verwerkers een verwerkersovereenkomst gesloten.

WIJZIGINGEN IN ONZE PRIVACYVERKLARING
Wanneer onze webwinkel wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn.

INZAGE, WIJZIGEN EN VERWIJDEREN VAN JE GEGEVENS
Als je vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben, kun je altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hieronder.

Je hebt de volgende rechten:

uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen
inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben
het laten corrigeren van fouten
het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens
intrekken van toestemming
bezwaar maken tegen een bepaald gebruik
Let op dat je altijd duidelijk aangeeft wie je bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.

KLACHT INDIENEN
Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.

CONTACTGEGEVENS
www.houtinjouwhuis.nl
Jacoba van Beierenweg 65A
2215KV VOORHOUT
info@houtinjouwhuis.nl
0651764873



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2021 - 2024 Hout in jouw Huis | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel